Stel; je bent opzoek naar een zonnebril. Je zoekt op het internet naar winkels in de buurt en vindt meerdere websites. De eerste website is een verouderde website, heeft wat informatie, wat oude kleine foto’s, een verlopen actie en contact gegevens.
De tweede website heeft een slide-show met frisse foto’s van het pand. De website heeft meerdere pagina’s met informatie, producten, diensten en persoonlijke informatie. Er staat een recente actie op, het team wordt voorgesteld en de sfeer van de winkel komt duidelijk over. Bij de contactgegevens staat een kaartje die direct duidelijk maakt waar de winkel zich bevindt.
Je hebt nu een redelijk goed beeld van wat je kunt verwachten. Welke winkel zal je gaan bezoeken?
Grote kans dat je kiest voor de tweede, terwijl het niet betekent dat de eerste niet goed is.
Daarnaast zal Google eerst de websites laten zien waar onlangs de content van is aangepast. Dus waar de website eerst wellicht bovenaan stond, kan dit na een tijdje al niet meer zo zijn. Zo is de website en dus de winkel steeds moeilijker vindbaar op het internet.
Houd de website dus up-to-date. Voor zowel bestaande klanten als nieuwe klanten.